Dagen började där gårdagen slutade, vid torkställningen! Allt hade torkat så fint under natten så det var bara att packa ner och åka hem med färdiglackade detaljer 🙂
Väl hemma var jag ganska sugen på att se hur det blir så vi funderade på hur tekniken i navskåpet skall sitta, lite pappmallar gör det lättare att flytta runt och få en känsla för hur det skall monteras. Men man kan inte börja med det roligaste direkt utan jag skruvar på…
…luckorna och fortsätter med knopparna till dom. Jag har kvar sedan tidigare en borrmall som jag klämmer fast på och…
…borrar med ett kvistborr så jag får en centrumpunkt. Kvistborret styr bättre mot borrmallen än plattborret som jag…
…fortsätter med till jag kommit igenom, då borrar jag resten från ”baksida” och…
…får ett bra hål utan fläkningar i kanterna. Sedan går jag in på ”lagret” och hämtar en knopp som jag…
…skruvar fast. Proceduren upprepar sig och jag har sedan knoppar på bägge luckorna. En täckkåpa på baksidan förfinar utseendet lite!
Vinkelblecken är till mothåll till låskolven och den filtklädda halvbågen mellan blecken på bilden till höger fungerar som stopp.
Efter en hel del ritande på tejpen börjar jag borra hål för runda instrument, de fyrkantiga sågade jag upp med sticksåg. Jag gillar verkligen inte sticksågen ”maskinen från h-vetet” som jag ibland kallar den men idag gick det bra!
När vi monterade dubbla brytare så passade det bra med ett 4,5 mm borr mellan kontakterna! Sakta fylls hålen med radio, kontrollpanel till laddare/inverter mm..
Jag blir riktigt nöjd, utrymmet som är uppe till höger är till för kontrollpanelen till EmpirBus systemet.
Pappa var ivrig över att få skruva upp listerna, detta är nu gjort i hela båten! Det saknas nog ingen list i hela båten 🙂 Snyggt blir det också 🙂
/Tobias