Konstruktionsregler vid kappsegling

För att inte hamna i en situation där det krävs en massa ombyggnationer om vi mot förmodan skall delta i någon havskappsegling eller liknande försöker jag finna konstruktionsregler som är begripliga.

ARC Rallyt kräver följande:

Safety Equipment
Each participating yacht is required to carry certain safety and communications equipment as specified in the Safety Equipment Regulations. This equipment is checked during the mandatory safety equipment inspection before the start. Mandatory safety equipment includes:

  • Approved liferaft
  • VHF radio transceiver
  • Long range communications equipment able to send and receive email
  • Approved ship’s EPRIB (not a personal locator beacon)
  • Radar reflector
  • Flares
  • Lifebuoys and man-overboard equipment
  • Bilge pump operable from on deck
  • Navigation lights
  • Lifejackets with harnesses

Det verkar som om det finns mer krav om man läser på deras hemsida. Dessa får man om man anmäler sig till rallyt vilket inte är aktuellt just nu…

Söker mig vidare på svensksegling.se utan att finna något om konstruktion. Det som jag funderar över är hur mycket länspumpskapacitet måste man ha, skall varje utrymme kunna länsas och iså fall från däck. Det vore ju bra om man visste detta nu medan vi bygger.

Får kolla med Kalev och Bernt om de vet!

/Tobias

 

© Copyright Meadiva, All rights Reserved. Written For: MeaDiva

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.