Teknikträning

IMG_6843 IMG_6844

Jag blir inte klok på detta, vad är det som gör att det inte blir lika! Hålraderna jag fräser blir olika långa!

Jag har funderat en hel del på detta och tog en paus i julstöket och gick ner i verkstan för att ”forska” lite i orsaken. För att inte ödsla mahogny så hyvlar jag upp lite fura och kör igång. Jag gjorde ju en justering på maskinen men det gör ingen märkbar skillnad så nästa grej att testa är om felet ligger i den aluminiumbit som jag har som anhåll när jag fräser, den glappar kanske lite. För att utesluta det så kör jag med ”original” bitar som passar perfekt i hålet.

IMG_6845 IMG_6846

Resultatet blir bättre men ändå inte riktigt bra, jag inser att felet nog ligger hos mig och hur jag håller och trycker mot anhållet. Jag är på tok för högerhänt så jag försöker verkligen se till att jag håller och trycker lika på bägge sidorna och äntligen börjar det likna något!

Troligtvis har jag bara haft en väldig tur på de två luckor som är klara! Synd att jag inte kunde ha de på ett par till…

/Tobias

© Copyright Meadiva, All rights Reserved. Written For: MeaDiva

2 reaktion på “Teknikträning

  1. Reidar Stolt

    Har aldrig använt en dominofräs, så jag vart lite nyfiken och googlade, med tanke på dina c-c förskjutningar.

    Hittade denna video
    http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=CLAfpRxihqw&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DCLAfpRxihqw%26feature%3Dyoutu.be

    Men förstod sedan att det är förflyttningen mellan hålen som är problemet. Har inte riktigt förstått hur du förflyttar färsen mellan hålen med hjälp av aluminium-biten och anhåll.

    Ändå ett intressant problem.

    /R

    Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.